Bij dit project was het de bedoeling om een campagne te realiseren waarmee het imago van de sport verbeterd. Deze opdracht werd gegeven door de organisatie: ”Fair Example”
Dit omdat sport een slecht imago heeft opgebouwd i.v.m. drugsschandalen, matchfixing, enz.
Voor Fair Example moest er nog een logo en huisstijl ontwikkeld worden, en daarbij de campagne om de sport te verbeteren.
Ik probeerde me vooral te richten op de net beginnende topsporter, omdat het bij deze groep vaak fout gaat met drugs. Mijn concept werd: Laat jouw topsport geen illusie worden. Dit heb ik doorgevoerd door de letters in het begin nog normaal te laten zien en namatte ze naar onder gaan te vervormen. Ik heb de afbeeldingen gebruikt van sporters die met drugs de mist in gegaan zijn. De afbeeldingen heb ik dusdanig wazig gemaakt dat je ze niet meer scherp kan zien. Bij de visitekaartjes heb ik de namen van de werknemers op de ”rug” van het visitekaartje gezet, dit om het teamgevoel van de organisatie te laten zien.